Har du kontroll på hjemmekontorordningen?

Hjemmekontor, fleksikontor eller hybridkontor? Kjært barn har mange navn, og like mange meninger er det rundt ordningen. Men, hva er det egentlig som må på plass om du skal tilby dine ansatte en permanent hjemmekontorordning?

Med de nye reglene som trer i kraft fra juli i år tenker vi at nå er tiden for å få på plass organiseringen for permanent hjemmekontor. Derfor ønsker vi deg velkommen til et
frokostmøte den 28.04 i Tønsberg med tema «Når du trodde du hadde hørt nok om hjemmekontor».

Meld deg på til vårt frokostmøte om hjemmekontor her!

  • Hva er fordelene og ulempene?
  • Hvilket ansvar har du som arbeidsgiver
  • Hva skjer hvis noe går galt på hjemmekontoret?
  • Hvilke muligheter gir hjemmekontor?
  • Hva sier egentlig regelverket om hjemmekontor?
 

Kan vi ikke dette nå da, tenker du kanskje? Etter 2 år med på og av ordning med hjemmekontor skulle man jo tro at de fleste av oss både har dreisen på hjemmekontor, og at vi vet det meste.
Joda, det praktiske har vi nok på plass, og rutiner rundt hva som fungerer og ikke fungerer.
Som for eksempel at noen aldri kommer til å bli bestevenn med Zoom, mens andre vil heller mye heller vil ha firmafest i Teams-chatten, enn å måtte møte kollegaer i finstasen. Det er nok mye som både har blitt kartlagt og tilrettelagt i løpet av disse to årene, men denne perioden har også vært en midlertidig løsning. Noe som er en ganske annerledes ordning sammenliknet med permanent hjemmekontorordning.

Det vi ønsker er forhåpentligvis en hyggelig morgen, hvor du som vil tilby hjemmekontorordning for dine ansatte kan få innspill og inspirasjon til hvordan du kan løse dette best mulig. Ikke bare for å prakke regler over hodet på deg en tidlig morgen. Det blir for mye, selv med en kaffe innabords. Målet vårt er å sette søkelys på dine ansattes behov og trivsel – og selvsagt bedriftens ansvar som arbeidsgiver.

Hjemmekontor har kommet for å bli
Selv om digitale løsninger har vært til stede og benyttet i mange år, har pandemien tvunget kanskje enda fler til å benytte ressursene og tenke annerledes. For flere har dette skapt effektivitet, andre måter å samarbeide på, samt kutt i unødvendige reiser. Mindre pendling har gitt en bedre kabal med tanke på familieliv og jobb, noe som har vært positivt for mange. Det kan også virke som at den yngre generasjonen som kommer inn i arbeidslivet nå foretrekker hjemmekontor. Derfor har nok ordningen kommet for å bli, og et tilbud som vil være ettertraktet hos flere.

Vi håper at dette frokostmøtet kan gjøre deg litt klokere når du skal avgjøre bruken og tilbudet av hjemmekontor.

Velkommen til frokostmøte med Sky Accounting og Atvekst
28.04.2022 klokken 08.30 (mingling for A-mennesker fra klokken 08.00)
Sted: Folksom sine lokaler i Tønsberg (Storgaten 30-32, 3126 Tønsberg
)

Påmelding gjør du enkelt via lenken her 🙂

Eller via QR kode her: